Nokialaisjudokat mitaleilla Nummelassa

2.4.2022

Nokian Judon junnut kamppailivat salikisoissa Tampereella hienosti.

Nokialaisjudokat mitaleilla Nummelassa

Nokialaisjudokat nappasivat lauantaina Nummelan Samurai-Cup –kilpailuista kolme mitalia kolmen hengen joukkueella. Mitaleista kaksi otti Reigal Põltsam: hopeaa alle 21-vuotiaista ja pronssia aikuisten sarjasta.

Anni Lehto ylsi pronssille alle 18-vuotiaissa tytöissä ja Ida Ekola voitti yhden ottelun samassa ikäluokassa.

Alle 90-kilon painoluokassa otellut Põltsam kukisti alle 21-vuotissa Anton Georgievin Iisalmen Judoseurasta ja Egor Saveniuksen Kiteen Kipponista mutta koki tappion tutulle kilpakumppanilleen Turun Judoseuran Pyry Westermarckille. Aikuisten sarjassa Põltsam pääsi kuitenkin kuittaamaan tappion ja kukisti myös tähän ikäluokkaan osallistuneen Westermarckin alle minuutissa. Aikuisten sarjassa pronssi tuli kahdella otteluvoitolla.

Korona-ajan jälkeen kilpailutoiminta onkin käynnistynyt vauhdikkaasti. Nokialaisjudokat vierailivat viikonloppuna myös Tampereen Judon tatamilla pienempien junnujen salikisoissa. Sieltä kisauraansa aloittelevat reippaat junnut ottivat myös mitaleja.

Kokemusta Virosta

Edellisviikonloppuna haettiin myös tuntumaa kansainvälisiltä tatameilta, kun Anni Lehto ja Reigal Põltsam vierailivat Virossa Hundu Cupissa. Tuntumaa saatiin ja kokemusta vaikka mitaleja ei kaulaan pujotettukaan.

- Onnistuin Virossa muutamissa tekniikoissa joita olen harjoitellut ja otekamppailu on mennyt eteenpäin, muuten yritykset jäivät keskeneräisiksi, Põltsam arvioi kisareissuaan.

Anni Lehto puolestaan kertoi reissun olleen hieno kokemus, vaikka ensimmäinen kisamatka ulkomaille jännittikin.

- Kyllä mä sinne uudestaankin lähden, totesi Lehto.