Nokian Judon bussimatka Kurikkaan: Tuliaisina yhteishenkeä ja onnistumisia

4.5.2023

Mitä on yhteisöllisyys? Vastauksen kysymykseen olisi varmasti löytänyt Nokian Judon joukkueen mukana bussimatkalla Kurikassa järjestettyihin Aprilli-Shiai -kilpailuihin. Tatamilla edustettuina oli kokonaisia perheitä, kun aikuisille harrastajillekin oli tarjolla sopivia sarjoja.

” Mieletön joukkuehenki, uskomaton kannustus ottelusta toiseen”, kertoi kaksi kultamitalia kisoissa ottaneen Jani Palun äiti Hanna.

” Oli kyllä huippu reissu ”, totesi hopealle yltänyt Jenni Rauta, kultamitalisti Veeran äiti ryhmähenkeä edelleen tiivistäneeltä reisulla. Bussin takaosassa oli kuulemma aika moinen meininki.

Aprilli-Shiai -kilpailut käytiin Kurikassa lauantaina. Matka tehtiin yhteisellä bussikuljetuksella Tampereen Judon ja Lempäälän judoseura Syokonkanin kanssa. Mukaan mahtui paitsi itse kilpailijat myös tukijoukot. Nokian Judo nappasi kilpailujen mitalitilaston ensimmäisen paikan 19 seuran joukossa. Yhteisöllisyys on myös kannustamista: vaikka omat ottelut olisi ohi, jäädään paikalle tukemaan muita.

” Isolla ryhmällä oltiin kisoissa”, kertoi joukkuetta luotsannut Nokian Judon valmentaja ja puheenjohtaja Tero Mustelin, ”kaikki ottelivat omalla tasollaan tai paremminkin, uudet harjoitellut asiat onnistuivat. Hyviä yrityksiä ja onnistumisia tuli paljon.”

Mustelinien perhe nappasi kasan mitaleja kun Saara Mustelin otti kultaa alle 13-vuotiaissa tytöissä ja hopeaa alle 15-vuotiassa – äiti Annika puolestaan kultaa ja pronssia naisissa. Veera Rauta puolestaan nappasi tytöissä kultaa sekä hopeaa, äiti Jennin saadessa kaulaansa kaksi hopeaa.

Ternojen perheessä Sakari nappasi kultaa ja pronssia alle 11-vuotiaissa pojissa, isosisko Siiri tuplahopeaa 13-vuotiaissa tytöissä ja äiti Kirsi pronssia naisissa. Aapo Patrikka ylsi hopealle 13-vuotiaissa pojissa isä Villen pistäessä tällä kertaa paremmaksi kultamitalillaan.

Valmennuksenkin tukena toiminut Anni Lehto otti paitsi sarjavoiton omassa alle 18-vuotiaiden tyttöjen sarjassa ylsi myös hopealle naisissa. Konsta Lindholm ylsi hopealle alle 13-vuotiaissa pojissa ja Oliver Wallenstjerna täydensi nokialaisten mitalisaalista kahdella hopeamitalilla alle 13-vuotiassa pojissa.

” Poikkeuksellisen hienon reissusta teki kun perheet, tukijoukot ja kilpailijat olivat kaikki yhdessä. Reissu oli hieno yhdistävä kokemus ja tällaiset ovat ilman muuta koko harrastuksen suola”, kertoi Nokian Judon valmentajana toimiva Otto Favén.