Nokian Judo aloitti syksyn vauhdikkaasti Lempäälässä

1.10.2023

Nokian Judon aloitti kisakautensa Ideaparkista: Anni Lehto ja Reigal Põltsam ottelivat lauantaina nuorten joukkueiden Suomenmestaruuskilpailuissa Lahden Judoseuran joukkuetta vahvistamassa. Samana päivänä veteraanien SM-kilpailuissa ottelivat Tero Mustelin ja Turkka Lehtonen. Sunnuntaina puolestaan nuoremmat junnut pääsivät tatamille Ideapark-Shiaissa.

- Sain ensimmäisissä otteluissa hyvin otteet kiinni ja pystyin hallitsemaan. Omat tekniikat myös onnistuivat hyvin mutta kunto oli kovilla. Tyytyväinen olen päivän suorituksiin, kertoi Mustelin.

- Viimeksi olen kisatatamilla ollut 2006. Otteluissa tuli vastaan todella kovat vastustajat. Toisen ottelut Rachid El Kadiri on ollut kansainvälisissäkin kisoissa kova tekijä. Taistelin ottelun kuitenkin loppuun asti, ja ole tyytyväinen että pärjäsin tuon tasoista vastustajaa vastaan täyden ajan, vaikka tappio tulikin, analysoi päiväänsä Lehtonen.

Veteraanien SM-kilpailuissa Nokian Judon puheenjohtajanakin toimiva Tero Mustelin nappasi hopeaa. Nuorten Joukkuemestaruuskilpailuissa Lahden Judoseuran joukkue kamppaili myös hopealle Põltsamin ja Lehdon hoitaessa oman tonttinsa mallikkaasti.

- Oli kivaa osallistua joukkuekilpailuihin, erilaista verrattuna tavallisisiin kilpailuihin. Koko ajan oli hyvä ryhmähenki, mikä oli mahtavaa, kertoi Lehto kisapäivän päätteeksi.

Sunnuntain Ideapark-Shiaissa Nokian Judon junnuja oli mukana yhdeksän nuoren judokan joukkue. Lotta Niemi, Jani Palu, Veera Rauta, Maisa Vasala ja Oliver Wallenstjerna nappasivat kultaa. Hopealle ylsivät Aaron Lotovich, Saara Mustelin, Sakari Terno ja Siiri Terno.

- Lapset ottelivat todella hyvin, paljon tuli otteluissa asioita mitä olemme treeneissä harjoitelleet. Jokaisesta Nokian Judon kilpailijasta saa olla ylepä, analysoi valmentajana toiminut Mustelin.