Tietoa meistä

Judoa voitiin harrastaa Nokialla ensimmäistä kertaa koululaisten iltapäiväkerhossa painimolskilla vuonna 2001. Iltapäiväryhmien valtavan suosion vuoksi Nokialle päätettiin perustaa oma judoseura 7.3.2002.

Seuran perustajajäsenä olivat nykyisin kunniapuheenjohtajaksi nimetty Esko Favén, Samad Mabrouk ja Otto Favén. Tällä hetkellä seuran puheenjohtajana toimii Tero Mustelin. Sekä Mabrouk Mustelin että Favén myös vetävät harjoituksia aktiivisesti. Mustelin on myös lupaavan alle 21-vuotiaissa kilpailevan Reigal Põltsamin henkilökohtainen valmentaja.

Nokian Judo tarjoaa mahdollisuuden kehittyö judokana haluamallaan tiellä ja rakentaa uran edetessä tarvittaessa polun lapsuusvaiheesta aikuiseksi huippu-urheilijaksi. Judo toimii myös monipuolisena harrastuksena kaikille ikään- ja sukupuoleen katsomatta.

Judo on olympialaji, joten tavoiteltavaa riittää loputtomasti. Nokian Judon kasvattamia parhaiten menestyneitä judokoita ovat urallaan U18-vuotiaiden EM-kilpailuihin edennyt ja Suomenmestaruuksia voittanut Pentti Suurhasko sekä tällä hetkellä Judoliiton aikuisten maajoukkueeseen kuuluva Eetu Ihanamäki (mm. Suomenmestari, U21-vuotiaiden EM 5.) Uusia innokkaita nuoria lupauksia kasvaa jatkuvasti.

Judo on myös erinomainen harrastus ja toimii valtavan hyvänä oheislajina - mikäli päälajisi on jokin muu kuin judo. Myös joukkuelajien harrastajat hyötyvät judosta kontakti- ja kaksinkamppailutaitojen kehittyessä.

Nokian Judon valmennuksessa riittää kykyä luoda riittävä perusta nuorelle kohtamaan tulevaisuuden haasteita urheilijaksi kasvamisen polulla. Nokian Judon valmennuksesta vastaa joukko omistautuneita ohjaajia jotka pyrkivät hankkimaan uutta oppia jatkuvasti. Valmentajista Valmentajan ammattitutkinnon suorittanut Otto Favén on toiminut Judoliitossa alle 18-vuotiaiden nuorten Olympiavalmentajana sekä vt. valmennuspäällikkönä ja toiminut urheilijan polulla aina lapsuusvaiheesta huippuvaiheeseen saakka. Myös pitkän kilpailutaustan omaava, Suomenmestaruuksia urallaan keräänyt Antti Favén on aktiivisesti toiminnassa mukana.

SISU-POKAALILLA PALKITUT

Nokian Judo jakaa vuosittain Sisu-Pokaali -kiertopalkinnon. Sisu-Pokaalin saajalta edellytetään erityisesti ahkeruutta, asennetta, toisten huomioimista ja judon sekä seuran arvojen noudattamista - hyvää esimerkkiä toisille.

2022 Lotta Niemi 2021 Aapo Patrikka 2020 Iida Ekola 2019 Ilmo Huttunen
2018 Saara Mustelin 2017 Anni Lehto 2016 Konsta Kankkonen
2015 Anton Kauranen 2014 Eetu Ihanamäki 2013 Erica Nikkilä
2012 Kosti Kallioniemi 2011 Veera Koski 2010 Joonatan Hänninen